Dôležitým ukazovateľom “ako zaujal web užívateľov” je Bounce rate – miera odchodu zo stránky. Ak platíme kampaň, do ktorej investujeme nemalé financie, a ktorá dokonca aj zdanlivo funguje, je treba sledovať, čo nasleduje potom, ako prídu užívatelia z platenej reklamy na Váš web. Návštevníci chodia a vy platíte. Lenže, ak z takejto reklamy väčšina návštevníkov na vašej stránke uvidí iba tú prvú stránku a odchádza, tak míňate zbytočne peniaze a nič Vám takáto reklama neprináša.

Dôležité je posudzovať Bounce rate pre individuálne stránky, nie priemerný údaj za celý web. Keď sa dívame na bounce rate jednotlivých stránok, pýtajme sa, prečo ich naše stránky dostatočne nezaujali a čo s tým vieme spraviť. Nie vždy musí byť chyba v stránke. Môže byť problém aj v reklame, ktorá prezentuje niečo, čo sa na stránke nenachádza, resp. čo užívateľ nehľadal.